Arco is een gevestigde naam in de internationale meubelbranche, bekend om onze mooie en functionele, handgemaakte designtafels die gemaakt zijn om generaties lang mee te gaan. Van het beste hout, met vakmanschap en oog voor detail. Onze projecten hebben we met trots uitgevoerd voor bijzondere klanten zoals Apple, Asics, Booking, en Google. Arco is volop in ontwikkeling onder leiding van een nieuwe generatie en jij kunt als Financial Business Controller een essentiële bijdrage leveren.
Met jouw financiële expertise en strategisch inzicht zorg je ervoor dat Arco financieel gezond blijft en klaar is voor de toekomst.
Je speelt een cruciale rol binnen ons managementteam (MT), waar je niet alleen adviseert maar ook kritisch meedenkt over budgetten, processen, en kostenefficiëntie.
Ben jij een gedreven financial die klaar is voor een bredere rol binnen een dynamisch familiebedrijf? Heb je ervaring in controlling binnen een productieomgeving en wil je direct impact maken op onze bedrijfsvoering? Wil je niet in een gespreid bedje stappen, maar actief bijdragen aan onze groei en innovatie? Lees dan snel verder!
Wat krijg je?
-
Een baan in een ambitieus 4e generatie familiebedrijf (55 medewerkers) waar duurzaamheid & langetermijndenken in ons DNA zit. We bouwen al 120 jaar op onze ervaring en vakmanschap.
-
Deze positie is nieuw binnen ons bedrijf en daardoor krijg je veel vrijheid met betrekking tot de exacte invulling, waarin eigen initiatief wordt gewaardeerd.
-
Een omgeving waarin jij zelfstandig kan opereren, maar ook nauw kan samenwerken met het MT en andere afdelingen zoals Operations en R&D.
-
Een fijne werkplek, uiteraard ingericht met onze eigen design meubels.
-
Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en mogelijkheden om met de ambities van ons bedrijf mee te groeien.
-
Een bruto maandsalaris van 5500,- tot 7000,- (naar gelang senioriteit / ervaring)
- Het betreft een fulltime functie a 40 uur per week (4 of 4,5e dag is bespreekbaar).
Wat neem je mee?
-
Je hebt een sterke financiële achtergrond, met minimaal 5 jaar ervaring in controlling binnen een productieomgeving.
-
Je bewaart het overzicht en weet strategische inzichten te vertalen naar praktische oplossingen; je bent zowel analytisch als hands-on.
-
Je hebt ervaring met het inrichten en beheren van rapportagesystemen zoals Power BI en het optimaliseren van financiële processen.
-
Je bent een sparringpartner voor zowel het managementteam als de directie, en je durft kritische vragen te stellen en strategisch advies te geven.
-
Je hebt een ondernemende instelling, hands-on, werkt zelfstandig, en haalt voldoening uit het verbeteren van processen en het realiseren van financiële optimalisaties.
-
Bedrijfskundige ervaring die voorbij gaat aan die van Controlling is gewenst
-
Wij werken internationaal dus het beheersen van de Engelse taal is een must
Jouw drive & rol bij Arco
Bij Arco speelt kwaliteit en duurzaamheid een centrale rol, zowel in onze producten als in onze bedrijfsvoering. Als Financial Business Controller ben jij een cruciale schakel in het waarborgen van onze financiële gezondheid en inrichten en optimaliseren van processen. Met jouw scherpe analyses en strategisch inzicht zorg je ervoor dat de financiële processen efficiënt zijn en bijdragen aan het succes van Arco.
Je stuurt een klein team aan en werkt nauw samen met het managementteam en de directie. Jij zorgt samen met je collega van de financiële administratie voor de juiste budgetten, forecasts en rapportages en bent een waardevolle sparringpartner die adviseert en kritisch meedenkt. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren van financiële- en bedrijfsprocessen en het verbeteren van kostenefficiëntie. Je ondersteunt operationele afdelingen zoals Operations en R&D bij het financieel onderbouwen van product- en procesverbeteringen. Zo lever jij direct impact op het financiële succes en continuïteit van Arco.
Dit ga je doen
Allereerst stuurt je onze financieel administratief medewerker aan en fungeert als zijn sparringpartner. Een greep uit het takenpakket waar je - in samenwerking met onze financieel administratief medewerker - verantwoordelijk voor bent:
-
In MT-vergaderingen ben je het financiële geweten; je adviseert, stelt kritische vragen en helpt met het maken van belangrijke beslissingen.
-
Je ondersteunt de directie bij de voorbereiding van RvA-meetings, zodat we altijd goed onderbouwd voor de dag komen.
-
Je zorgt voor de jaarrekeningen en ben het eerste aanspreekpunt voor de accountant.
-
Je zorgt voor het opstellen van heldere budgetten en maandelijkse rapportages, zodat we altijd inzicht hebben in onze financiële situatie.
-
Elk kwartaal stel je de cijfers op en maak je een forecast voor bijvoorbeeld orderintake en omzet. Zo weten we precies waar we staan en waar we naartoe gaan.
-
Je monitort maandelijks de afgesproken budgetten en KPI's en zorgt dat we binnen de lijntjes blijven.
-
Met Power BI richt je de rapportagetools zo in, maak je analyses zodat we altijd up-to-date informatie hebben voor beslissingen.
-
Je houdt onze liquiditeit in de gaten en zorgt dat we financieel gezond blijven.
-
Je neemt het voortouw in kostenbesparingsprojecten om onze winstgevendheid te verbeteren.
-
Met het team werk je aan het verbeteren van processen (sales, marketing, inkoop, logistiek, productie en inkoop) en zorg je dat alles financieel goed geregeld is.
-
Je helpt de R&D manager met het berekenen van ROI’s en zorgt ervoor dat product- en productieoptimalisaties financieel goed onderbouwd worden.
-
Naast de eindverantwoordelijkheid voor alle financiële zaken ben je ook verantwoordelijk voor IT (aansturing externe partner), HR (samen met directie), het beheren van contracten en verzekeringen en facilitaire diensten. (naar gelang ervaring en affiniteit worden de verdeling van deze verantwoordelijkheden nader afgestemd met hoofd van de financiële administratie en de directie)
-
Tot slot stuur je de office manager aan en zorg je dat het kantoor soepel draait.
Dit ben jij
Jij bent iemand die altijd op zoek is naar manieren om processen efficiënter te maken en financiële resultaten te optimaliseren. Cijfers spreken voor zich en jij weet hoe je ze strategisch kunt inzetten om impact te maken. Je denkt niet alleen mee, maar komt met concrete voorstellen om onze bedrijfsvoering te verbeteren.
Je bent een zelfstandige professional die verantwoordelijkheid neemt, maar ook goed samenwerkt met collega’s uit verschillende afdelingen. Daarnaast beschik je over minimaal 5 jaar relevante ervaring in controlling binnen een productieomgeving, heb je leidinggevende ervaring en ben je opzoek naar een bredere rol.
Met een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Finance, Bedrijfseconomie of vergelijkbaar, ben je communicatief sterk, analytisch scherp en werk je gestructureerd. Je voelt je op je gemak in een dynamische omgeving en weet altijd de juiste prioriteiten te stellen.
Dit krijg je ook van ons
Waar wil je naartoe in jouw loopbaan en hoe bereiken we dat samen? We moedigen onze medewerkers aan om hun hele leven lang te blijven ontwikkelen.
We hebben het volgende óók voor je geregeld:
-
Een werkplek op een inspirerende locatie in Winterswijk.
-
Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en mogelijkheden om met de ambities van ons familiebedrijf mee te groeien.
-
Een uitgebreide inwerkperiode waarin je kennis maakt met alle in ins en outs van ons merk en waarin je kennis maakt met ons productieproces.
-
36 vrije dagen (fulltime dienstverband)
-
Vakantietoeslag van 8% per jaar.
-
Goede pensioenregeling via bedrijfsfonds meubelindustrie.
-
Korting op onze design tafels.
-
Hybride werken mogelijk (in overleg), vanuit kantoor en vanuit huis.
-
Telefoon en laptop van de zaak.
-
Een bruto maandsalaris van 5500 tot 7000,- (naar gelang senioriteit / ervaring)
Over Ons
Tafels hebben een centrale plek in ons leven: we praten, werken, vergaderen, eten en vieren feest aan tafel. Voor al deze momenten ontwerpen, ontwikkelen en maken wij op een slimme manier tafels die goed passen in de hybride leef- en werkomgeving. Dit alles doen we vanuit onze eigen fabriek in Winterswijk. We maken duurzame keuzes, en onze ambitie is om dat elk jaar een beetje beter te doen. Onze collectie ontwikkelen we in samenwerking met toonaangevende ontwerpers en we werken voor klanten wereldwijd. Dat doen we samen met een internationaal netwerk van agenten en dealers en vaak in samenwerking met architecten en interieurarchitecten.
In een tijd waarin dingen steeds sneller hun waarde verliezen, willen wij waarde toevoegen: producten die mensen samenbrengen en de negatieve impact op onze planeet verminderen. Daarom maakt Arco producten die volledig zijn aangepast aan het veranderende woon-werklandschap en die generaties lang meegaan.
Arco heeft een grote verscheidenheid aan klanten en opdrachtgevers. Naast de langdurige en uitstekende relatie met de (Europese) retailsector, hebben wij in de loop der jaren toonaangevende projecten uitgevoerd voor zowel middelgrote bedrijven als voor diverse multinationals. Kijk op de pagina "Werken" om een beeld te krijgen van projecten waar we aan hebben meegewerkt.
Waarom kiezen voor Arco?
- Een op en top innovatief familiebedrijf in Winterswijk (productie) en Amsterdam.
- Werken in een open cultuur van respect en samenwerking.
- Door de expertise van onze mensen weten toonaangevende internationale bedrijven ons te vinden.
- Een hoge kwaliteit waar je achter kunt staan.
- We dagen onszelf en onze leveranciers uit de lat steeds hoger te leggen.
Solliciteren?
Push that button!
Binnen 2-3 werkdagen nemen we contact met je op.
Vragen over de functie?
Jorre van Ast beantwoordt met plezier je vragen.
Jorre is te bereiken via e-mail J.vanAst@arco.nl of via onderstaand telefoonnummer.